Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ana Sayfası   


16 Ekim 2017 Pazartesi - Artova Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri Programına 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi Hakkında Eğitim



Artova Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri Programına 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi Hakkında Eğitim

Artova Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri Programında eğitim alan öğrencilerin 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi hakkında bilgi almaları ve projenin nasıl uygulandığını gözlemleyebilmeleri amacıyla Amasya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne 11 Ekim tarihinde teknik gezi düzenledi.

GOÜ Artova MYO Çağrı Merkezi Programı öğretim elemanları Öğr. Gör. Aslı Öztürk Terzi, Öğr. Gör. Hıdır Polat ve Öğr. Gör. Mehmet Carlık’ın düzenlediği teknik gezide program öğrencileri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Pirağa Şekerci, 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi yürütücüleri ve çağrı merkezi uzmanları tarafından karşılandılar.

Ülkemizde farklı acil çağrı durumları için (yangın, sağlık, güvenlik-asayiş) farklı hizmet numaraları kullanılması nedeniyle birden fazla olan acil çağrı numaralarının, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi tek numara (112) altında toplanmasını amaçlayan "112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi" İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülmektedir.

Öğrencilerin bu proje hakkında detaylı bilgi alması ve uygulamaları gözlemleyebilmesi adına Amasya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde gerçekleşen etkinlikte 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Pirağa Şekerci, 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi yürütücüleri ve tüm çağrı merkezi uzmanları tarafından proje hakkında bilgi verildi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü toplantıda yaptığı açıklamada, yapılan mevzuat değişikliği ile ülkemiz genelinde olduğu gibi Amasya’da da 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü kurulmasının önemini vurguladı.

Şekerci, "Ülkemizde farklı acil çağrı durumları için farklı hizmet numaraları kullanılmaktadır. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının Avrupa ülkelerinde olduğu gibi tek numara altında toplanması için 112 Acil Çağrı merkezleri oluşturuldu. Burada sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve gerekli görülen diğer birimler aynı mekânda olabilecek" dedi.

Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonunun aynı salonda bulunan görevliler tarafından yerine getirileceğine işaret eden Şekerci, "Acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kişiye ulaşılacaktır. Bu sayede saniyelerin önemli olduğu acil durumlarda olaylara hızlı, etkin ve koordinasyon içerisinde müdahale edilebilecek" diye konuştu.

112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi ve projede kullanılacak çağrı merkezi ekipmanları hakkında bilgi alan ve ekipmanlarla uygulama yapabilme imkânı bulan öğrencilerin kurum yöneticilerine yönelttikleri sorularının yanıtlanmasının ardından etkinlik son buldu.